Lente!!!! - Reisverslag uit Turku, Finland van Linda - WaarBenJij.nu Lente!!!! - Reisverslag uit Turku, Finland van Linda - WaarBenJij.nu

Lente!!!!

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 April 2014 | Finland, Turku

jaja, ik kan zeggen dat mijn neus verbrand is geweest en ook de sproeten komen weer tevoorschijn! En ik ben er nog blij mee ook:P

We hebben de afgelopen dagen heerlijk weer gehad. Dat begon eigenlijk met het bezoek van papa en mama. De dag dat ze aankwamen kon ik voor het eerst echt mijn zomerjas aan, ze hadden het lekkere weer meegenomen uit Nederland.
Hun bezoek zijn we begonnen met een Spaans dinertje bij mij in de keuken. Het eten klaargemaakt door Clara en Maria en speciaal een beetje voor papa aangezien hij zo van Spanje houdt. Erg leuk dat mijn ouders ook wat personen konden ontmoeten met wie ik hier zo omga.
Op zaterdag ben ik met papa en mama naar Helsinki geweest. Ik kon ondertussen al de gids spelen, maar we hebben ook wat dingen bezocht die ik nog niet had gezien. Onder andere Suomalinna, een eilandje met een enorm ford en mooie natuur.
Op zondag zijn we sportief aan de gang gegaan. We hebben op de fiets 3 schiereilanden bezocht van de Archipelago. Wel een beetje voorschut dat mijn ouders een betere conditie hadden dan ik, ik kwam steeds hijgend en puffend de berg op. Maar we hebben enorm kunnen genieten van de mooie uitzichten op de eilandjes, de zee en van de rust die heerste op de eilanden. Daarnaast was het ook heerlijk weer en kwam ik er achter toen ik in de spiegel keek dat ik toch echt was verbrand.
Op maandag hadden we een auto gehuurd en zijn we eerst naar het Kurjenrahka national park gegaan. Daar hebben we een wandeling van om en nabij 12 kilometer gedaan over planken door het soort van moeras en langs het meer. Een hele toffe ervaring! Daarna hebben we onze weg vervolgd naar een van de grootste meren van Finland, namelijk Sakylä. Ook daar weer van de rust en van het weer genoten. Tenslotte zijn we doorgereden naar Naantali, een plaatsje aan de zee met schattige houten huisjes. Aangezien het heerlijk weer was zaten de terrassen enorm vol. Een enorm contrast met toen ik er in de winter was en gewoon verder helemaal niemand zag. Daar hebben we heerlijk gegeten met een super uitzicht op de zee. Op dinsdag moesten mijn ouders helaas weer gaan, maar het was een geslaagd weekend.

De rest van de week is het eigenlijk heerlijk weer gebleven. Dat zorgde ervoor dat ik echt kon genieten van de Finse natuur. Bijna iedere dag tussen het studeren door een wandelingetje maken met Maria, picknicken langs de rivier, zonnen boven op een heuvel met een prachtig uitzicht en ga zo maar door.
Ook op koningsdag heb ik echt een super dag gehad. Met mijn nieuwe oranje schoenen aan en een oranje shirtje was ik er klaar voor om te gaan BBQen op het schiereiland Ruissalo. Met Esther en Nicolas (die volgende week vertrekken om van Finland naar Parijs te fietsen!!) sportief geweest en op de fiets gegaan, +- een uurtje fietsen. Daar lekker geBBQed en genoten van de Finse natuur.Trouwens een beetje jammer dat verder niemand oranje aan had, zelfs Bas (de Nederlandse jongen niet). Ook erg grappig om de verbaasde gezichten te zien als je uitlegt dat wij vieren dat we een koning hebben. In veel landen zijn ze toch echt niet gecharmeerd van hun koningshuis of hebben ze geen koningshuis.

Wat betreft de studie begint alles een beetje ten einde te lopen. Ik heb zelf nog 3 lessen te gaan en alleen nog een learning diary en essay in te leveren. Tot nu toe heb ik alles gehaald, zelfs mijn Fins examen. En dat met een 5 ( dat is het hoogste, het loopt tussen 0-5 waarbij alleen 0 niet halen is). Nooit gedacht dat ik zo een hoog cijfer voor een taal zou halen.
Ik ben benieuwd of ze echt mijn cijfers gaan omrekenen naar Nederlandse cijfers want anders zou ik tot nu toe 2x een 9-10 hebben en 1x een 8-9.

Dat was het wel weer zo een beetje. Ik ga me klaarmaken voor de pre-vappu feesten en vappu (een fins feest officieel alleen op 1 mei maar ervoor en erna wordt ook genoeg gefeest). En volgende week komt mijn broer langs en gaan we naar Sint petersburg.Genoeg leuke dingen dus weer in het vooruitzicht

Moi moi,
Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 4260

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Turku

Landen bezocht: