voor vakantie of voor studie? - Reisverslag uit Turku, Finland van Linda - WaarBenJij.nu voor vakantie of voor studie? - Reisverslag uit Turku, Finland van Linda - WaarBenJij.nu

voor vakantie of voor studie?

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Maart 2014 | Finland, Turku

Moi!

Waar ik de vorige keer eindigde zal ik nu beginnen! Bas is op bezoek geweest:) Het was echt super om elkaar te zien en we hebben samen Helsinki bezocht en als een echte fin sauna gedaan en gezwommen in het ijskoude water. Grappig om te zien dat ik het koude water en de warme sauna beter aankon dan Bas, blijkt toch dat je er aan gewend raakt.
Naast deze leuke activiteiten overdag had ik op zaterdagavond mijn verjaardag gevierd samen met Sydney, een Amerikaans meisje dat op de 22ste jarig was. Het werd een erg gezellig feestje met heerlijke cakes en taarten. Jajaja, ook ik had een cake gebakken en die smaakte nog heerlijk ook! Echter was het erg lastig om alle ingredienten te vinden, want dat Fins is nog steeds abracadabra.
Op maandag was ik echt jarig en na overdag de hele dag gestudeerd te hebben had ik het s'avonds goed gevierd. Ik had pizza gemaakt voor mijn ganggenoten en zij hadden mij verrast door desserts te maken. En niet één, niet twee, maar drie desserts!
Daarnaast was ik ook nog erg verwend met cadeautjes door de mensen hier, waaronder een klok (aangezien ik schijnbaar nog al vaak had laten vallen dat het leven zonder klok een beetje onhandig was), chocolade en een boek van (volgens hem) de beste Russische schrijver.

Daarna was het helaas tijd om te studeren, woensdag had ik namelijk mijn eerste tentamen hier in Finland. En dat was nogal anders dan wat ik in Nederland gewend bent (multiplechoice). Het was namelijk een tentamen met twee vragen die erg breed waren en waarbij je beargumenteerd je mening moest geven. Even afwachten of ze het goed vonden wat ik heb opgeschreven:)

Diezelfde dag kreeg ik ook eindelijk goed nieuws uit Nederland. Ik heb namelijk mijn bacheloscriptie afgerond met een 7.2 en hoorde ook dat ik een praktijkopdracht waar ik nog op resultaat wachtte gehaald had met een 8. Alles waar ik op wachtte uit Nederland is dus gehaald.
Dat was dus het gedeelte dat ging over studie...

Gisteren ben ik vanuit een ESN (de Erasmus studentenorganisatie) naar Helsinki geweest met ook een bezoek aan de Faser Chocolade fabriek (daar zijn ze hier nogal trots op). De rondleiding viel nogal tegen (was alleen een video) maar het all you can eat chocolade eten was fantastisch, chocolade met rode peper, peer, sinaasappel. drop. yoghurt, aardbeien en noem maar op. Daarna in het winkeltje natuurlijk ook nog wat ingeslagen aangezien het een stuk goedkoper was dan in de normale winkels.

Ook ben ik vanochtend samen met Nicolas gaan fietsen naar het schiereiland Ruissalo. We hebben een prachtige tocht van 3 uur gemaakt en aangezien de zon scheen (dat is redelijk uniek hier) voelde het zelfs een beetje als voorjaar.

Verder heb ik nu een beetje een vakantiegevoel. In maart heb ik namelijk maar 2 tot 4 colleges per week en dus veel tijd voor leuke dingen!. Maandag ben ik dan ook van plan om naar Helsinki te gaan om Marleen te meeten! (studievriendin uit Nijmegen die nu in Bergen, Noorwegen studeert). Vanaf donderdag komt Tessa langs en gaan we naar Stockholm. Daarnaast zijn er nog plannen om naar Talinn te gaan, Gdansk om Bas te meeten en in mei ga ik met Rob naar St. Petersburg. Daarnaast staat in maart ook nog een bezoek van Bodile op het programma.
Druk druk druk dus met leuke dingen en natuurlijk ook nog een beetje studeren tussendoor.

Ik ben dan ook op zoek naar een vakantiebaantje voor de zomervakantie, aangezien al die tripjes natuurlijk wat geld kosten. Dus als iemand een goede tip heeft, laat het me weten:)

Moi moi!

  • 01 Maart 2014 - 17:46

    Michiel:

    Nogmaals gefeliciteerd Linda ! Erg mooie resultaten voor je studie ook !

    De foto's zien er ook goed uit! en ben zelf ook goed bezig om een uitwisseling te gaan doen !

    Veel plezier nog !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4252

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Turku

Landen bezocht: