Bijna een echte fin! - Reisverslag uit Turku, Finland van Linda - WaarBenJij.nu Bijna een echte fin! - Reisverslag uit Turku, Finland van Linda - WaarBenJij.nu

Bijna een echte fin!

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Februari 2014 | Finland, Turku

Hoi allemaal,

Ik ben alweer 1,5 maand hier, en zoals mijn titel het al zegt ik voel me al bijna een echte Fin!. Mijn redenen voor deze conclusie:
- Ik kan een ietsiepietsie beetje Fins spreken (wat is het leren van deze taal een ramp zeg!)
- Ik vind het eten van de studentrestaurants echt heerlijk! Ik ben een van de weinigen die niet klaagt over de grote hoeveelheid aardappelen die ze je aanbieden.
- Ik vind Salmiakki liquor en het Salmiakki snoepje goed te doen! (meeste exchange studenten vinden het verschrikkelijk, het is nl drop en de alcohol heeft een sterke drop/salmiak smaak)
- Ik loop met 0 graden buiten zonder handschoenen, zonder termolegging en zonder muts. Ik vind het zo onderhand warm
- Ik hou van sauna! (afgelopen twee weken denk ik vijf keer in de sauna geweest)
En last but not least........ ik heb gezwommen in een gat in de bevroren zee! (zie foto's)

Daarnaast ben ik ook nog steeds wel mezelf ( en dus Nederlands). Ik heb afgelopen week iedere dag gesport, wat voelt dat goed!
En gisteren hadden we international dinner met mijn buurtjes en heb ikgehaktballen met satésaus gemaakt, wat hou ik daar toch van!

Vorig weekend ben ik op zaterdag met Clara, Maria en Bas (Nederlandse jongen van hier) op de culturele tour geweest. Terwijl vrijwel alle exchange studenten op Hellcruise waren (24uur alleen maar zuipen op een boot) vonden wij dat iets te veel hell en besloten wij er in Turku ook wat gezelligs van te maken. We zijn naar het kasteel van Turku gewandeld. Na een leuke wandeling hebben we het kasteel bezocht en dat bezoek afgesloten door ons toepasselijk te verkleden (zie foto's). Om de dag goed af te sluiten had ik haricoverts met kipsaté, rijst en kroepoek gemaakt. Kroepoek kan je hier niet in een zak kopen zoals wij dat doen, nee, hier moest je ze zelf nog soort van frituren. Super grappig! Helaas niet de smaken bali en java van conimex hier dus.

Komende week staat tot donderdagochtend in het teken van studeren (tentamen op komst). Maar.... vanaf donderdag krijg ik bezoek:D Bas gaat proberen de Finse voor hem kou (voor ons tropische temperatuur, voorspelling -1 tot -3) te trotseren.

Hyvää iltaa!
Moi moi!

  • 17 Februari 2014 - 19:13

    Arlette:

    Wat een leuk verhaal Nederlands/Finse! ;-) 0 graden niet koud?? Wat is je geheim?? :p Succes met studeren en veel plezier met BAS!! :-D Knuffel vanuit Nijmegen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 4262

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Turku

Landen bezocht: