Het begin - Reisverslag uit Turku, Finland van Linda - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Turku, Finland van Linda - WaarBenJij.nu

Het begin

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Januari 2014 | Finland, Turku

Al zittend op mijn bed in mijn kamer in Turku (met wie is de mol op de achtergrond) toch maar besloten reisverslagen te gaan schrijven.

Laat ik maar bij het begin beginnen.
Vanochtend door papa, mama en Bas naar het vliegveld gebracht. Ik wilde ruim op tijd vertrekken om de voorkomen dat ik gestresst zou vertrekken. Het lukte prima om niet gestresst te vertrekken, voor ik door de douane ging namelijk nog lekker wat gedronken bij de starbucks.
Daarna iedereen dag gezegd en door de doane waar ik natuurlijk ging piepen bij het poortje, maar gelukkig vonden ze het allemaal prima en mocht ik door:P

Hup het vliegtuig in en gaan met die banaan. Het was een prima vlucht. Wel een beetje jammer dat een dikke kerel naast mij lekker breed zat toen hij al snurkerd aan het slapen was. Maar Finnair krijgt pluspunten voor de catering, het broodje dat we kregen was namelijk nog serieus te eten ook:)

Na ongeveer 2 uur aangekomen op het vliegveld van Helsinki. Daar met wat andere Nederlandse studenten (een groep die een of andere internationale master deed en al voor de tweede keer met alle studenten van die master een semester gingen studeren in het buitenland). Daar ongeveer driekwartier overstaptijd, maar aangezien de gate praktisch naast de gate was waar we aankwamen was dit appeltje eitje.

Toen in de rij voor het volgende vliegtuig. Hier moesten we met een busje naartoe en we kwamen aan bij een soort busje op wielen. Oftewel een minivliegtuig. Die lange Nederlandse jongens konden er niet eens recht op staan en er waren ongeveer 80 stoelen in het hele vliegtuig.
Gelukkig deze wat minder stabiele vlucht van ongeveer 35 minuten ook overleefd en hup naar de kofferband. Gelukkig hebben ze op het fantastisch grote vliegveld van Turku welliefst 1 bagage band en sta je binnen ongeveer 5 stappen buiten.

Paula (mijn tutor) stond me op te wachten met een papiertje met Linda er op en schrok een beetje van de bagage die ik mee had (lees twee grote koffers een rugzak en mijn fotocamera).
Gelukkig kwam ze mij dus met de auto ophalen en bracht ze me naar mijn kamer in de student village.
De gang ziet er uit als die van gevangenis/ziekenhuis maar de kamer is prima!
Bed, kast, koelkast bureau en tafeltje en een eigen badkamertje.

De keuken deel ik met 9 andere studenten waaronder ook Maria, een Spaans meisje die ook Paula als tutor heeft.

Na mijn koffers uitgepakt te hebben ben ik wat foto's op gaan hangen en geprobeerd met wat ik bij me had de kamer gezellig te maken.
Aangezien ik honger had ben ik daarna wat gaan kopen in een klein maar duur supermarktje om de hoek. Daar voelde het toch wel beetje als thuis aangezien er euroshopper producten in de schappen lagen.

Daarna ff geskyped met papa en mama en Bas en lekker gaan chillen met mijn laptop op schoot.

Dit was dus mijn eerste reisverslagje,
Ik ga weer verder wie is de mol kijken (lang leve internet).

Doei doei!

  • 02 Januari 2014 - 23:52

    Paula:

    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    En met een tutor die Paula heet komt het vast goed:)
    Geniet ervan!

  • 03 Januari 2014 - 08:40

    Pauline:

    Super leuk om.een reisverslag bij te houden! Ben ook benieuwd naar foto's enzo! Succes met je eerste schooldag alvast! X

  • 03 Januari 2014 - 23:56

    Linde:

    Lin! Veel plezier en geniet ervan! Leuk dat je toch een blog bij gaat houden :) Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 4261

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Turku

Landen bezocht: