school-sneeuw-cottageweekend - Reisverslag uit Turku, Finland van Linda - WaarBenJij.nu school-sneeuw-cottageweekend - Reisverslag uit Turku, Finland van Linda - WaarBenJij.nu

school-sneeuw-cottageweekend

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Januari 2014 | Finland, Turku

En daar zitten we weer, achter te laptop:P.
Nou zit ik dat wel vaker, maar het was weer eens tijd wat te schrijven, want iedereen heeft gelijk je doet zoveel dingen dat het lastig is alles te onthouden.

Pfoe... waar ben ik gebleven.
Laat ik maar beginnen bij mijn eerste colleges. Afgelopen dinsdag heb ik mijn eerste college gehad van Learning Motivation and Learning Environment. Echt een vak wat me super interessant lijkt!. Het eerste college was een beetje inleidend maar zeker interessant. Alleen beetje jammer dat het monotone Finse Engels van de docent niet heel motiverend werkte.
De dag erna, woensdag had ik mijn seminar van dezelfde vrouw en hetzelfde vak. Heel leuk om praktisch bezig te zijn tijdens de studie. We moesten met een klein groepje (lees 5 a 6 studenten) vragen maken voor een ander groepje en die moesten aan de hand van een mindmap beantwoord worden. Het leuke eraan was dat we in een seminar zitten met allemaal mensen uit verschillende landen, wel de meeste Fins, maar op die manier heel veel leert van verschillende schoolsystemen. Dat ze bijvoorbeeld in Finland pas vanaf 7 naar school gaan en vanaf hun 14de naar de middelbare school.
Dat waren mijn colleges voor de eerste week.

Verder helaas nog veel moeten doen voor school uit Nederland. Pfoe dat is echt moeilijk hier! Je wordt door zoveel mensen gevraagd om overal mee naartoe te gaan dat het echt heel moeilijk is om nuttig te zijn. Wat ben ik blij als ik van de Nederlandse opdrachten af ben (duurt waarschijnlijk nog tot februari).

Nu de leukere dingen, ik weet allemaal niet meer welke dagen, maar je hebt hier vrijwel iedere avond een kitchen party. Oftewel je neemt je eigen drinken en wat lekkers mee en gaat met zijn allen partyen in de keuken van een gebouw (meestal 3D).
Daarnaast ben ik afgelopen donderdag gaan winkelen met Tina en Samantha. Wel typisch dat je dingen koopt in de voor jezelf bekend winkels zoals Vero Moda, H en M ennnnn Tiger:D:D.
Ook de Finse McDonalds -> Hessburger geprobeerd. Dat viel helaas wat tegen.

Tijd om te vertellen over mijn eerste 'tripje'. Vanuit de ESN werd een cottage weekend georganiseerd dit weekend. Het was van ernstig belang om exact om 18.00 uur in te schrijven want anders was je te laat. Maar gelukkig waren we met bijna iedereen waar ik mee omga op tijd. Het was ongeveer uurtje rijden van Turku en doordat er eindelijk sneeuw was gevallen was het prachtig om te zien. Een blokhut om met 11 in te slapen en spelletjes overdag. S'avonds de sauna in en wat Brazilianen die prachtig muziek maakten. Na de Sauna lekker in de sneeuw gaan rollen (zie foto). De Baltische zee inrennen durfde ik niet, maar mijn slimme broer vertelde me dat de zee warmer is dan sneeuw, best logisch. Dus misschien de volgende keer maar de zee proberen.
Op zondag (vandaag dus) weer naar huis, iedereen brak en moe.

Dat waren een beetje de dingen die ik afgelopen week gedaan hebben. Ik heb op Facebook een map gemaakt met foto's maar zal ook hier wat foto's uploaden.

Nog wat kleine feitjes:
- Ik kan me redden in het Engels en ze vinden nog dat ik goed Engels praat ook :O
- brr.....-10 graden is echt koud!
- je kan hier een prima uitziende tweedehands mountainbike kopen voor 40 euro (heb die dus gekocht en de andere fiets die ik al had verkocht)
- deze week moet ik echt aan de bak met de studie, iedere dag college en ook nog werken aan mijn opdrachten en scriptie uit Nederland.
- ik ga naar LAPLANDDDDDDD
- Weet nu ook zeker dat naast Bas, mijn ouders en Rob .... Tessa mij komt bezoeken:D

Moi moi! (oftewel doei)

ps, Ja Bas alvast sorry voor de spelfouten, ben te lui om ze er uit te halen;)

  • 13 Januari 2014 - 12:12

    Floor:

    Ahhh als ik dit lees krijg ik kriebels! Ik wil ook!!!
    En boehoe aan nederlandse opdrachten (lees: scriptie)! De feedback/het punt is nog steeds niet gegeven...
    Ach, geniet van de feestjes en leuke colleges :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 4248

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Turku

Landen bezocht: